Szanowni Mieszkańcy. Przypominamy o możliwości załatwiania spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Od czerwca br. Gmina Jonkowo uruchomiła platformę internetową e.jonkowo.pl, która daje użytkownikowi (mieszkańcowi, podatnikowi czy przedsiębiorcy) szereg nowych możliwości wejścia w interakcję z gminą poprzez dostępne na niej e-usługi.
Dzięki platformie internetowej można załatwić szereg spraw, które teraz wymagają wizyty w urzędzie. Wśród nich należy wymienić m.in. zagadnienia związane z podatkami lokalnymi (od nieruchomości, środków transportu, rolnego czy leśnego) od osób fizycznych i prawnych. Dzięki platformie możliwe jest także złożenie deklaracji podatkowej, sprawdzenie zaległości podatkowych oraz dokonanie płatności dzięki dostępnej usłudze e-płatności.
Przez platformę można składać także wnioski:
- o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego,
- o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych- zatwierdzenie podziału nieruchomości.
Udogodnieniem na portalu Cyfrowego Urzędu dla zarejestrowanych mieszkańców jest system powiadomień. Każdy zarejestrowany użytkownik może wybrać temat powiadomień, które będzie otrzymywał poprzez SMS lub e-mail. Otrzymywane informacje można zdefiniować tematycznie np. o zbliżających się terminach płatności podatków, imprezach organizowanych przez gminę lub sprawach dotyczących danego sołectwa.
Pierwszym krokiem, aby korzystać w pełni z możliwości jakie daje platforma jest przeprowadzenie rejestracji. Po założeniu konta (prawy górny róg – REJESTRACJA) kolejnym krokiem będzie weryfikacja podanych przy rejestracji danych. Zrobimy to za pomocą profilu zaufanego lub jednokrotnego, osobistego stawiennictwa w urzędzie gminy celem potwierdzenia tożsamości.
Link do platformy cyfrowego urzędu: https://e.jonkowo.pl